Informacje biznesowe : pożyczki, kredyty, finanse. > Informacje > Analizy sektorów sprzedaży internetowej
niedziela, Sierpień 8, 2010 Categorized under Informacje

Analizy sektorów sprzedaży internetowej

W dzisiejszym wpisie przedstawimy wam dosyć ogólnikową analizę specyficznych  segmentów i branż rynku internetowego na przykładach  konkretnych produktów sprzedawanych w internecie oraz firm je oferujących. Oczywiście jest to amatorska analiza, jednak mimo to  naszym zdaniem w wiarygodnym  stopniu oddaje obraz wybranych do tej analizy sektorów internetowego  handlu.

Zatem zaczynamy: Ogólnie handle wirtualny i cały ten rynek możemy podzielić zw. na kilka kryteriów – do najpopularniejszych kryteriów zaliczamy tak zwane kryterium konkurencyjności oraz zasięgu – są branże o niskiej,  średniej i wysokiej konkurencji, są także na rynku internetowym sektory regionalne, mimo że mogłoby się wydawać, że Internet to przede wszystkim globalne medium istnieją na tym rynku także podsektory regionalne.

Przykłady:

Branża konkurencji średniej: dekoracje ślubne

Dekoracje ślubne można wliczyć do sektorów rynku wirtualnego obciążonych średnim stopniem konkurencyjności. Jest wprawdzie całkiem dużo  sklepów sprzedających dekoracje ślubne jak np. Sweet Decor, ale w porównaniu do produktu, do którego nawiążemy za chwilę – którym będzie uchwyt gps, dekoracje ślubne obciążone są jednak nieco mniejszą konkurencją. Oczywiście nie znaczy to, że jest to łatwa branża – oferowanie dekoracji ślubnych w internecie wymusza także raczej konieczność silnych działań reklamowych.

Branża konkurencji wysokiej: uchwyt gsp

Otóż uchwyt gps to towar, którego rynek jest obciążona już znaczną konkurencją nie tylko w sieci, ponieważ nawigacje gps stały się ostatnio bardzo popularne. Uchwyt gps ludzie kupują głównie za pośrednictwem Allegro oraz w sklepach, których jest już duża ilość. Na Allegro z kolei wielu sprzedawców oferuje uchwyt gps jako towar dodatkowy w swoim asortymencie. Zatem można powiedzieć, że to dość trudny rynek i sprzedając taki produkt jak uchwyt gps warto stawiać albo na dobrą jakość albo na niskie ceny. Oczywiście potrzebna tu jest również promocja.

Przykład regionalnego rynku: opony Warszawa

Handle opon w Warszawie w aspekcie sprzedaży internetowej  zaliczyć trzeba niestety również do branż o silnej konkurencji. Jako przykład przedsiębiorstwa sprzedającego opony w Warszawie można tu podać firmę Extra Opony. Rynek opon w Warszawie jest przepełniony przedsiębiorstwami sprzedającymi sprzedają swoje opony także w siec, spółka Extra Opony Warszawa postanowiła ukierunkować swoją strategię rozwoju na opony używane, gdyż w przypadku opon nowych konkurencja po prostu jest zbyt duża. Stąd też firma Extra Opony Warszawa postanowiła „ugryźć”  kawałek tego rynku dla siebie opierając się na niszowym produkcie, ale sprzedaż opon w Warszawie to całkiem odmienna część rynku wirtualnego – niż takie branże jak dekoracje ślubne, czy uchwyt gps, ponieważ jest to typowy podrynek regionalny. Czas pokaże, czy firma Extra Opony Warszawa stanie się liderem sprzedaży opon używanych w Warszawie.


Tagi: , , , , ,


Comments are closed.