Informacje biznesowe : pożyczki, kredyty, finanse. > Informacje > Dekoracje komunijne – analiza rynku produktu
poniedziałek, Marzec 22, 2010 Categorized under Informacje

Dekoracje komunijne – analiza rynku produktu

Dziś chcieliśmy przedstawić pierwszą publikowaną w naszym serwisie analizę rynku konkretnego produktu jakim są dekoracje komunijne. By nie pisać zbyt ogólnie skupiliśmy się typowo na rynku internetowym i wirtualnej sprzedaży i w tym też aspekcie została wykonana poniższa analiza na przykładzie sklepu www.sweetdecor.pl:

Otóż dekoracje komunijne są zdecydowanie mniej popularny produktem jeśli chodzi o handel internetowy niż pokrewne, inne towary. Wynika to za pewne z faktu, że popyt na nie jest zdecydowanie ograniczony.

Do przyczyn ograniczających popyt na dekoracje komunijne zalicza się przede wszystkim trzy czynniki:

1. Sezonowość – dekoracje komunijne to typowy towar sezonowy. Popyt na nie rośnie przede wszystkim w wiosną w czasie poprzedzającym okres, w którym organizowane są w Polsce komunie. Z tego powodu sprzedawcy nie mogą ograniczyć swojej oferty tylko i wyłącznie dekoracji komunijnych. Tak duża specjalizacja ograniczyła by rentowność firmy.

2. Nie ma także „mody” na dekorowania pomieszczeń na takie imprezy jak komunia, tak jak to jest w przypadku ślubów. Zwykle większość osób ograniczają się tylko do nie wielkiego dekorowania domu, stołu itp.

3. Podniesienie dochodów Polaków spowodowało, że coraz częściej wynajmuje się restaurację jako miejsce organizacji komunii, a tam tym bardziej nie stosuje się raczej dekoracji tego typu.

Mimo sezonowego i raczej ograniczonego popytu, dekoracje komunijne sprzedawane są przez sklepy internetowe (oczywiście jako dodatkowy produkt). Jest pewna grupa sklepów internetowych, które sprzedają bardzo specyficzne dekoracje komunijne – jak na przykład zdjęcia na torty itd. Branżę tą można jeszcze rozdzielać na kilka podsektorów, jednak nie będziemy się dziś nad tym rozwodzić

Popyt na dekoracje komunijne do wystroju pomieszczeń generowany jest także przez kościoły, o czym nie możemy zapominać, ponieważ kościoły zawsze są dekorowane na komunie i stanowią sporą cześć ogólnego popytu na dekoracje komunijne.

Jeśli chodzi o samą konkurencję to nie jest ona zbyt duża, przynajmniej na rynku internetowym, ale także nie można stwierdzić, że konkurencja jest mała. Jak to zwykle bywa w handlu internetowym, zawsze potrzebna jest przynajmniej minimalna promocja oraz wysoka jakość towaru, by można było przebić się na rynku.

Branża ta wprawdzie jeszcze raczkuje i same ozdoby na komunię jako produkt nie są jeszcze bardzo popularne w sprzedaży, ale rynek ten staje się coraz popularniejszy o czym świadczy pojawianie się coraz większej liczby firm oferujących ozdoby na komunię oraz liczne publikacje w sieci zawierające porady jak przygotowywać ozdoby na komunię.


Tagi: , , , , , ,


Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.